Z obýváku do vlastního studia: Jak mi online reklama pomohla proměnit vášeň v životní styl

Ještě před třemi lety jsem svůj sen o vlastním designovém studiu považovala za vzdušný zámek. Měla jsem sice pár let praxe v návrzích interiérů, ale pracovala jsem z domu, moje klientela byla omezená na kamarády a jejich známé a příjmy nestabilní. Dnes mám vlastní studio, tým tří lidí a čekací listinu na konzultace. Co se změnilo? Objevila jsem PPC reklama v Hradci Králové, která mi otevřela dveře k lidem, kteří hledali přesně to, co nabízím, jen o mně nevěděli. A nejlepší na tom je, že jsem vytvořila byznys, který odpovídá mým hodnotám a životnímu stylu.

Ale nepředbíhejme. Ráda bych se s vámi podělila o svůj příběh, protože věřím, že může inspirovat každého, kdo sní o tom, že promění svou vášeň v podnikání, ale neví, jak získat klienty. Možná, že řešení je jednodušší, než si myslíte.

Začátky: Vášeň bez byznysu

Designování interiérů mě bavilo odjakživa. Už jako malá jsem neustále přestavovala nábytek v pokoji a rodiče z toho šíleli. Po škole jsem pracovala v architektonickém studiu, ale pořád jsem cítila, že chci něco vlastního. Toužila jsem vytvářet harmonické prostory, které by odrážely osobnost jejich majitelů, ne jen slepo následovat aktuální trendy.

A tak jsem před pěti lety začala na volné noze. Zpočátku to bylo vzrušující – konečně jsem mohla pracovat podle svých představ. Jenže nadšení brzy vystřídala realita. Získat klienty bylo těžší, než jsem si myslela. Měsíce plynuly a já se pohybovala mezi obdobími stresu (když jsem měla moc práce najednou) a obdobími strachu (když telefon nezvonil i několik týdnů).

Pracovala jsem z improvizované kanceláře v rohu obýváku a stále častěji přemýšlela, jestli se nemám vrátit do zaměstnání. Představa pravidelné výplaty byla lákavá, zejména když mi na účtu zbývalo jen pár tisíc a nájem se blížil.

Moment prozření při šálku kávy

Zlom přišel nečekaně. Seděla jsem v kavárně s kamarádkou Klárou, která začala s online marketingem pro svůj butik. Nadšeně vyprávěla, jak díky reklamám na internetu oslovuje lidi, kteří by jinak nikdy nezavítali do její malé prodejny.

"Platím jen za lidi, kteří mají skutečný zájem. Ty reklamy se zobrazují jen těm, kteří aktivně hledají to, co nabízím," vysvětlovala.

Upřímně, znělo to příliš dobře, než aby to byla pravda. Reklama v mém chápání znamenala drahé billboardy nebo inzeráty v časopisech, což bylo pro mě finančně nedostupné. A navíc – kdo by hledal designéra interiérů na Googlu?

"Spousta lidí," ujistila mě Klára. "Když se stěhuješ nebo rekonstruuješ, co uděláš jako první? Dneska už nejdeš do katalogu firem nebo na doporučení sousedky. Otevřeš Google a napíšeš 'designér interiérů Hradec Králové' nebo 'jak zařídit malý obývák'."

Ta myšlenka mě zasáhla jako blesk. Samozřejmě, že lidé hledají designéry online. Proč mě to nenapadlo dřív?

První kroky do světa online reklamy

Hned druhý den jsem začala zkoumat, jak vlastně PPC reklamy fungují. Pay-per-click, tedy platba za kliknutí. Znělo to logicky – platíš jen tehdy, když někdo projeví zájem a klikne na tvoji reklamu.

Založila jsem si účet v Google Ads a zkusila nastavit první kampaň. Zaměřila jsem se na okolí Hradce, kde jsem tehdy bydlela. Stanovila jsem si skromný denní rozpočet 250 korun a čekala, co se bude dít.

První výsledky byly rozpačité. Pár kliknutí denně, ale žádné skutečné poptávky. Po dvou týdnech jsem sice utratila několik tisíc, ale nezískala jediného klienta. Začínala jsem pochybovat, že je tenhle přístup pro mě ten pravý.

Naštěstí mi Klára doporučila odborníky z PPCprofits, kteří se na tyhle kampaně specializovali. "Sama jsem se v tom plácala půl roku a vyhazovala peníze. Tihle mi to nastavili za týden a hned to začalo fungovat," řekla mi.

Když to začalo dávat smysl

První konzultace s PPC specialistou byla jako ledová sprcha. Ukázal mi, že moje nastavení kampaní bylo úplně mimo. Cílila jsem na příliš obecná slova jako "designér interiérů" nebo "bytový design", která byla jednak drahá (hodně firem na ně cílilo), jednak příliš vágní – lidé, kteří je vyhledávali, často jen hledali inspiraci, ne skutečnou službu.

Společně jsme vytvořili novou strategii. Místo obecných frází jsme se zaměřili na konkrétnější vyhledávání:

"Jak zařídit malý byt"

"Návrh kuchyně na míru cena"

"Designér na rekonstrukci bytu"

"Poradenství při zařizování domu"

Také jsme vytvořili různé kampaně pro různé typy klientů – jiné pro ty, kteří hledali komplexní služby při rekonstrukci, a jiné pro ty, kteří potřebovali jen konzultaci nebo dílčí návrh.

Nejdůležitější změna ale byla v tom, co se dělo po kliknutí. Místo aby se lidé dostali na můj obecný web, přesměrovali jsme je na speciální stránky vytvořené přímo pro danou kampaň. Pokud někdo hledal "návrh kuchyně", dostal se na stránku věnovanou výhradně kuchyním – s ukázkami mých realizací, referencemi a jasnou výzvou k akci.

Kdy se věci začaly měnit

Nové kampaně běžely asi dva týdny a já začala dostávat první poptávky. Ne mnoho, zpočátku tak dvě nebo tři týdně, ale byly kvalitní. Lidé přesně věděli, co hledají, a moje nabídka jim odpovídala.

Po měsíci jsem měla šest nových klientů – víc než za celé předchozí čtvrtletí. A co bylo nejdůležitější – byli to klienti, kteří oceňovali můj styl a přístup. Žádné přesvědčování nebo smlouvání o ceně. Přišli, protože už z mého webu a ukázek věděli, že jsem pro ně ta pravá designérka.

Jak rostly zakázky, rostl i můj sebevědomí. Najednou jsem si mohla dovolit být selektivnější v tom, jaké projekty přijmu. Začala jsem se specializovat na to, co mě nejvíc bavilo – přeměnu malých prostorů na funkční a harmonické domovy.

Expanze, která mě překvapila

Po roce úspěšných kampaní v Hradci jsem začala uvažovat o expanzi. Analýza dat z Google Ads ukázala, že mám překvapivě hodně návštěv z oblasti Liberce, přestože jsem tam necílila reklamy. Lidé odtamtud zřejmě hledali designéry a byli ochotní cestovat nebo pracovat na dálku.

To mě zaujalo – co kdybych zkusila cílit přímo na Liberec? Probrala jsem to s Klárou, která si mezitím otevřela druhou prodejnu právě tam. "Liberec má skvělý potenciál," potvrdila mi. "Hodně nových bytů, mladé rodiny, a málo kvalitních designérů."

Rozhodla jsem se to zkusit, ale obezřetně. Nechtěla jsem hned otvírat druhou kancelář nebo se stěhovat. Společně s agenturou jsme nastavili PPC reklama v Liberci, ale s jasným sdělením: "Hradecká designérka nyní i pro Liberec – konzultace online nebo v pohodlí vašeho domova."

Testování trhu, než jsem skočila

Tahle strategie mi umožnila otestovat liberecký trh bez velkých závazků. Konzultace jsem nabízela přes video hovory nebo jsem jednou týdně jezdila přímo do Liberce, kde jsem si pronajímala hodinový meeting prostor.

Odezva předčila moje očekávání. Za první dva měsíce jsem získala 9 klientů z Liberce a okolí. Většina z nich by nikdy nehledala designéra v Hradci, ale díky cílené reklamě mě našli. A byli ochotní platit i cestovní náklady, když jsem přijela k nim domů.

Co mě překvapilo, byl odlišný charakter zakázek. Zatímco v Hradci jsem měla hodně bytů v novostavbách, v Liberci převažovaly rekonstrukce starších bytů a domů. To vyžadovalo trochu jiný přístup, ale zároveň to byla výzva, která mě bavila.

Od domácí kanceláře k vlastnímu studiu

S rostoucí klientelou v obou městech jsem si konečně mohla dovolit to, o čem jsem vždycky snila – vlastní designové studio. Po pečlivém zvážení jsem se rozhodla pro prostor v Hradci, strategicky umístěný mezi centrem a výpadovkou na Liberec.

Studio jsem navrhla tak, aby odráželo můj styl a filozofii – minimalistické, ale teplé a přívětivé. Vytvořila jsem v něm různé zóny, které ukazovaly různé styly bydlení. Klienti tak mohli na vlastní kůži zažít, jak fungují různé materiály, osvětlení nebo uspořádání prostoru.

Bylo to poprvé, kdy jsem do něčeho investovala opravdu velké peníze. Ale díky stabilnímu přísunu klientů z PPC kampaní jsem věděla, že si to můžu dovolit. Dokonce jsem získala výhodný úvěr, protože jsem mohla bance ukázat stabilně rostoucí příjmy za poslední rok.

Jak mi online reklama změnila přístup k podnikání

Když se dnes ohlédnu za tou cestou, uvědomuji si, že PPC reklamy mi nedaly jen klienty. Změnily celý můj přístup k podnikání. Naučily mě myslet analyticky – sledovat data, vyhodnocovat, co funguje a co ne, a podle toho upravovat strategii.

Díky přesnému cílení jsem mohla oslovit přesně ty lidi, kteří ocenili můj jedinečný styl. Nemusela jsem se přizpůsobovat trhu – mohla jsem si vytvořit svůj vlastní trh. To je luxus, který dřív měly jen velké značky s obrovskými rozpočty na marketing.

Sledování statistik se stalo součástí mého každodenního života. Vím, která roční období jsou nejsilnější pro různé typy projektů (jaro pro rekonstrukce, podzim pro dílčí změny interiéru). Vím, které dny v týdnu lidé nejvíc hledají designéry (neděle večer a pondělí ráno). A podle toho plánuji své kampaně i pracovní dobu.

Životní styl, o kterém jsem snila

Dnes už nejsem jen designérka na volné noze, která se strachuje o další zakázku. Mám stabilní byznys, který mi umožňuje žít život podle svých představ. Už si nemusím brát všechny projekty, které přijdou – můžu si vybírat ty, které mě skutečně baví a kde cítím, že můžu přinést největší hodnotu.

Mám tým lidí – asistentku, která se stará o administrativu, a dva juniorní designéry, kteří mi pomáhají s dílčími úkoly. To mi dává svobodu soustředit se na to, co mi jde nejlépe – kreativní návrhy a komunikaci s klienty.

A hlavně – mám kontrolu nad svým časem. Dvakrát týdně začínám den plaváním v bazénu, ne zběsilým kontrolováním emailů. Každý pátek mám vyhrazený pro sebe a své vzdělávání – navštěvuji výstavy, studuji nové trendy nebo jen hledám inspiraci v přírodě.

To je pro mě ten největší luxus – mít prosperující byznys, který se točí kolem mého životního stylu, ne naopak.

Co bych poradila ostatním kreativcům a freelancerům

Jestli jste podobně jako já dříve kreativec nebo freelancer, který se trápí s hledáním klientů, mám pro vás několik rad, které vycházejí z mých vlastních zkušeností:

1) Nebojte se investovat do získávání klientů. Ať už jde o PPC reklamy nebo jiné formy marketingu, považujte to za investici, ne náklad. Počítejte návratnost – kolik vás stojí získání jednoho klienta a kolik vám průměrně přinese.

2) Specializujte se. Najděte si svou niku, něco, v čem vynikáte a co vás baví. Je lepší být nejlepší v jedné konkrétní oblasti než průměrný ve všem.

3) Sledujte data a učte se z nich. Ať už používáte PPC reklamy nebo sociální sítě, vždycky sledujte, co funguje a co ne. Experimentujte, testujte, ale vždy na základě dat vyhodnocujte výsledky.

4) Nebojte se odborné pomoci. Ano, můžete se všechno naučit sami. Ale často je efektivnější zaplatit odborníkům (jako byli pro mě ti z PPCprofits), abyste nemuseli objevovat Ameriku.

5) Vytvořte si systémy. Jakmile začnete mít víc klientů, budete potřebovat systémy – pro onboarding nových klientů, pro komunikaci, pro fakturaci. Investujte čas do jejich vytvoření, dlouhodobě vám to ušetří stres.

A co dál?

Moje cesta samozřejmě nekončí. Letos plánuji otevřít skutečnou pobočku v Liberci, protože klientela tam stále roste. Tentokrát už ale budu postupovat strategičtěji – najmu si prostor, který bude fungovat jako showroom i konzultační místo, ale většinu návrhové práce stále povedeme z hlavního studia v Hradci.

Také pracuji na nové službě – online konzultacích pro lidi, kteří si nemohou dovolit kompletní designérský servis. Díky zkušenostem s PPC reklamami vím, že existuje velký segment lidí, kteří hledají spíš radu a nasměrování než komplexní službu.

A v neposlední řadě plánuji rozšířit svůj blog o interiérovém designu. Články mi pomáhají budovat autoritu v oboru a paradoxně – čím víc zkušeností a tipů sdílím zdarma, tím víc lidí si mě najme na placené služby.

Závěr: Reklama jako prostředek, ne cíl

To nejcennější, co mi PPC reklamy daly, není jen byznys, ale životní styl, po kterém jsem vždy toužila. Podnikám způsobem, který respektuje moje hodnoty, využívá moje silné stránky a dává mi svobodu rozhodovat o svém čase.

Online reklama mi pomohla najít klienty, kteří mě skutečně potřebují a oceňují moji práci. Místo abych se snažila zapadnout do nějakého obecného očekávání trhu, mohla jsem si vytvořit svůj vlastní trh.

A v tom možná tkví největší síla dnešního digitálního světa – už nemusíte být pro všechny. Stačí, když najdete ty správné lidi, kteří sdílejí vaši vizi. A přesně v tom mi PPC reklamy pomohly nejvíc.

Publikováno: 18. 05. 2025

Kategorie: Neurčeno